Obecnie prowadzenie firmą coraz częściej wymaga od właściciela powierzenia niektórych obowiązków zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla licznych firm. Prócz tego nie każda placówka zatrudnia na tyle wykwalifikowanych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy zdają się na pomoc agencji reklamowych w tej dziedzinie. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy projekt konstruują od podstaw. Dokładnie tak jest w przypadku raportów rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem indywidualnych cech danego podmiotu. Profesjonalna agencja reklamowa ma na względzie również cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. W procesie tworzenia raportu rocznego niezbędne są także regularne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno liczbowe jak i odmienne w przyciągający uwagę, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są równocześnie wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. business-to-business (B2B) Kraków. Można zatem efektywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i strategii całościowych.